Zdravlje

Znate li zbog čega bi ove namirnice trebali jesti zajedno

Nutricionisti otkrivaju kako je konzumiranje pojedinih namirnica zajedno puno zdravije od toga da ih jedete svaku posebno

Čokolada - Aktuality.sk

Svi smo čuli puno puta da za doručak trebamo jesti zobene pahuljice i sok od naranče. No, znate li zbog čega je to tako?

Nutricionisti otkrivaju kako je konzumiranje pojedinih namirnica zajedno puno zdravije od toga da ih jedete svaku posebno.

Mnogi to nazivaju sinergijom hrane, a među njima je i epidemiolog David R. Jacobs sa Sveučilišta u Minnesoti.

– Kompleksnost kombinacija hrane je fascinantna i testirana na način na koji to ne mobu biti ni lijekovi, evolucijom – kaže Jacobs.

U nastavku teksta saznajte koje je namirnice najbolje konzumirati zajedno.

Rajčice i avokado
Rajčica je bogata antioksidansom karotenoidom koji smanjuje rizik obolijevanja od raka i kardiovaskularnih bolesti. Masti iz avokada poboljšavaju učinkovitost karotenoida zbog čega su rajčice savršene u poznatom umaku guacamole.

Zobene pahuljice i sok od naranče
Istraživanja pokazuju da ispijanje soka od naranče dok jedete svoje zobene pahuljice pročišćava arterije i sprječava srčane udare. Razlog tome su organski spojevi koji se nalaze u obje namirnice, a koji stabiliziraju razinu LDL kolesterola kada se uzimaju zajedno.

Brokula i krumpir
Zadnje istraživanje pokazuje kako je ova kombinacija odlična za prevenciju raka prostate.

Borovnice, grožđe, naranče i jabuke
Konzumiranje više voća odjednom puno je bolje za organizam nego kada se jede samo jedna vrsta.

Jabuke i čokolada
Jabuke sadrže kvercetin, antioksidativnu tvar koja smanjuje rizik od alergija, srčanih udara, Alzheimerove i Parkinsonove bolesti te raka prostate i jetre. S druge strane, čokolada sadrži katehin, antioksidans koji smanjuje rizik za aterosklerozu i rak. Ta dva antioksidansa zajedno otpuštaju trombocite, poboljšavajući tako zdravlje kardiovaskularnog sustava.

Limun i kelj
Vitamin C iz limuna pomaže da se željezo iz kelja još više apsorbira. Općenito, limun se treba kombinirati sa svim zelenim povrćem kako bi se što više željeza iz njega zadržalo u organizmu.

Crveno meso i ružmarin
Ružmarin sadrži antioksidanse koji smanjuju količinu kancerogenih heterocikličkih amina koji se pojavljuju kada se crveno meso roštilja na visokoj temperaturi.

Češnjak i riba
Ako pripremate ribu s češnjakom automatski smanjujete razinu kolesterola u organizmu, piše Večernji.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh