Zdravlje

Koristi i mane – Trodnevna dijeta

Postoje brojne verzije ove dijete, ali za koju god da se odlučite, zapamtite da ne smijete da je praktikujete na duži rok.

No image - Haber.ba


Dijeta (Foto: arhiva)

Ova vrlo popularna dijeta podstiče iz osamdesetih godina 20. vijeka, kada je faksom išla od jedne do druge osobe, pa je poznata i pod imenima: vojna, mornarska, dijeta klinike “Klivlend”…

Stoga postoje i mnoge njene verzije. Najčešći oblik trodnevne dijete uključuje unos velike količine tunjevine i raznog povrća tokom dana, kao i porciju sladoleda uveče.

Čak je, prema jednoj verziji, preporuka da se prvog dana samo pije voda, drugog dana uzima voće i voćni sokovi, dok je treći rezervisan za povrće i sokove od njega. Najpopularnija trodnevna dijeta je ona uz koju ide plan obroka, sa određenim doručkom, ručkom i večerom:

1. dan:

Doručak: čaj ili kafa («crna»), pola grejpfruta (može da se zamijeni sokom od cijelog grejpfruta), komad tosta premazan kašikom maslaca od kikirikija.

Ručak: pola šoljice tunjevine, komad suvog tosta, čaj ili kafa (mogu da se zaslade vještačkim zaslađivačem).

Večera: 100 grama nemasnog mesa (ćuretina ili piletina), po jedna šoljica (100 grama) pasulja i šargarepe, jedna jabuka, šoljica sladoleda od vanile.

2. dan:

Doručak: jaje, kriška tosta, pola banane, čaj ili kafa.

Ručak: šoljica kravljeg sira ili tunjevine, šest krekera.

Večera: dvije viršle, šoljica brokolija, pola šoljice šargarepe, pola banane, pola šoljice sladoleda od vanile.

3. dan:

Doručak: jabuka, 30 grama polumasnog tvrdog sira, pet krekera, crni čaj ili kafa.

Ručak: tvrdo kuvano jaje, kriška tosta, crni čaj ili kafa.

Večera: po jedna šoljica tunjevine, šargarepe, karfiola i dinje, i pola šoljice sladoleda od vanile.

S obzirom na druge verzije ove dijete, negdje se koristi pomorandža umjesto grejpfruta, sir umjesto tunjevine (i obrnuto). Većina dopušta upotrebu limuna, sirćeta, soli, bibera, soja sosa, kečapa, Vorčester sosa, kao i drugih začina tokom dijete, ali ništa što sadrži masnoće.

Koristi od dijete: Brz gubitak težine, ali treba imati na umu da je to većinom gubitak vode iz organizma. Ipak, manji broj kilograma na vagi vraća samopouzdanje. Od ove dijete se povećava energija, poboljšava ten, i organizam čisti od toksina.

Mjere opreza: Dijeta nije preporučljiva trudnicama i dojiljama. Osobe sa bilo kojim zdravstvenim problemom bi obavezno trebalo da se konsultuju sa ljekarom prije početka dijete.

Potencijalni rizici: Ovom dijetom se unosi samo oko 1.000 kalorija dnevno, tako da je moguća vrtoglavica i gubitak koncentracije. Svakako, nije dijeta za duže razdoblje.

(smedia)


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh