Zdravlje

Najjednostavnija dosad – Dijeta s bananama!

Ovdje vam nudimo zanimljivu dijetu, koje glavni sastojak su banane. Unatoč temu dijeta je učinkovita in što je vrlo bitno, za vrijeme dijete ne osjećate glad.

No image - Haber.ba


Banane (Foto: haber.ba)

S dijetom možete u tri dana smršavti 2 kilograma, a ako je produljite na 7 dana možete izgubiti još dodatna dva kilograma. Na dan ćete konzumirati između 800 i 1000 kalorija, režim ishrane je jednostavno slijediti, a odricanja je malo, zato je dijeta s bananama vrlo prijatna, još pogotovo zato, jer je podijeljena na 5 obroka, zbog čega je osječaj gladi još toliko manji. Poslije sedam dana možete dijetu produljiti još za 7 dana.

PONEDJELJAK

Doručak: bananin frape (smiksajte bananu in čašu mlijeka), šalica čaja

Prijepodnevna užina: sok od jednog grejpa, manja banana

Ručak: jogurt s četiri žlićice žitarica (muesli), manja banana

Poslijepodnevna užina: voćni jogurt

Večera: tanjur špinata, 100 g svježeg kravljeg sira, komadić punozrnatog kruha (npr. jedna punozrnata žemljica)

UTORAK

Doručak: bananin frape, šalica čaja

Prijepodnevna užina: sok od jednog grejpa, manja banana

Ručak: žitarice s mlijekom, manja banana

Poslijepodnevna užina: voćni jogurt

Večera: tvrdo kuhano jaje, komadić punozrnatog kruha, voćna salata od jedne banane i dviju komadića ananasa

SRIJEDA

Doručak: bananin frape, šalica čaja

Prijepodnevna užina: sok od jednog grejpa, manja banana

Ručak: miješana salata s tunom, tri dvopeka (zlatni prepečenac), manja banana

Poslijepodnevna užina: voćni jogurt

Večera: tanjur špinata, komadić punozrnatog kruha, komadić mozzarele veličine jednog jajeta

Ako želite produljiti dijetu za dodatnih 4 dana, dodajte joj kruh i tjesteninu, pri čemu jelovnicima dodajte još 200 kalorija, da budu uravnoteženi. U naredna četiri dana možete smršaviti još 2 kilograma, dakle sve skupa u sedam dana 4 kilograma.

ČETVRTAK

Doručak: bananin frape s bademom (izmiksajte bananu, čašu mlijeka i malo bademovih jedaraca), šalica čaja

Prijepodnevna užina: so kod jednog grejpa, manja banana

Ručak: 120 g pirjanog bakalara sa žlićico maslinova ulja i limunom, salata od rukole i radića, manja banana

Poslijepodnevna užina: voćni jogurt s manje masnoće i bez šećera

Večera: 60 g testenin s svežim paradižnikom in baziliko, korenčkova solata, začinjena s kapljico olivnega olja in limono, jabolko ali breskev

PETAK

Doručak: bananin frape s bademom, šalica čaja

Prijepodnevna užina: sok od jednog grejpa, manja banana

Ručak: 100 g pureće šunke, popečena paprika s maslinovim uljem i limunom, manja banana

Poslijepodnevna užina: voćni jogurt s manje masnoće i bez šećera

Večera: rižota s paprikom, salata od svježih rajčica, začinjena s nekoliko kapi maslinovog ulja

SUBOTA

Doručak: bananin frape s bademom, šalica čaja

Prijepodnevna užina: sok od jednog grejpa, manja banana

Ručak: 120 g pilećih bedara, popečena paprika s maslinovim uljem i limunom, manja banana

Poslijepodnevna užina: voćni jogurt s manje masnoće i bez šećera

Večera: tjestenina s račićima, pirjane tikvice, zdjelica trešanja

NEDJELJA

Doručak: bananin frape s bademom, šalica čaja

Prijepodnevna užina: sok od jednog grejpa, manja banana

Ručak: 120 g purećih bedara, popečenih na žlićici maslinova ulja, miješana salata, manja banana

Poslijepodnevna užina: voćni jogurt s manje masnoće i bez šećera

Večera: špageti s radićem, popečeni patlidžani, jabuka

Savjeti:

Da bi bili rezultati dijete što bolji, ne jedite poslije 18 sati.

Tamo, gdje imate za ručak jogurt i bananu, možete pripremiti takozvanu vitaminsku bombu. U tanjur ulijte jogurt (tekoči ili običan, kojeg prije toga promiješajte, da postane tekući) i unj dajte na kolutiće narezanu bananu, ako je v jelovniku možete dodati i žitarice.

Inače je najbolje slijediti dijetu, ali ako ipak ne možete učiniti, možete upotrijebiti nadomjestne namirnice.

Ako ne volite špinat, možete je zamijeniti s blitvom

Umjesto soka od grejpa možete popiti i limunadu bez šećera, po želji zaslađenu s umjetnim sladilima

Umjesto bakalara možete pripremiti oslića (mol), škrpinu ili oradu (komarču)

Umjesto svježih trešanja možete pojesti i višnjev kompot, pri čemu odaberite onog s manje šećera, a prije jela s vodom dobro isperite višnje, da uklonite večinu slatkog soka, u kajem su bile višnje.

Umjesto patlidžana možete upotrijebiti tikvice.

Salatu s tunu ne pripremajte s tjesteninom, a ako več hočete, dodajte jih vrlo malo, tek toliko, da malo ukrasite salatu, isto tako u salatu ne dodajajte kiselog vrhnja, a pogotovo ne majoneze.

Umjesto rižote s raćićima možete pojesti i rižoto s plodovima mora. Umjesto raćića pak možete upotrijebiti jeftinije ribje štapiće s okusom račića (v mislima nemamo paniranih ribjih štapića!!!).

Recepti za frapeje

Donja tri recepta inače nisu dio dijete, ali su dodani na stranicu zbog toga, jer opisuju pripremu osvježavajućeg, zdravog i ne previše kaloričnog napitka, još pogotovo primjerenog za vruće dana i umjesto slastica.

Donji recepti su za po dvije čaše frapeja.

    Bananin frape sa sladoledom: 1 banana, kuglica vanilijevog sladoleda, 250 ml mlijeka, mljeveni lješnjaci. Bananu u mikseru dobro izmiksajte, dodajte mlijeko i sladoled. Ne miješajte predugo, da se smjesa previše ne zgusne. Na kraju dodajte još žlićicu mljevenih lješnjaka. Taj frape ima 350 kalorija.

    Frape s miješanim voćem: med, 1 banana, sok od dvije naranče, 1 breskva, 2 albert keksa. U mikseru izmiksajte voće, dodajte dva keksa, sok od naranče i miješajte tako dolgo, da dobijete kremastu smjesu. Energetska vrijednost ovog frapeja je 400 kalorija.

    Frape s jogurtom: 1 lriška svježeg ananasa, 1 banana, kokosov jogurt, 100 g jagoda. Izmiksajte bananu, jagode i ananas. Dodajte jogurt i temeljito izmiskajte. Pored možete pojesti još dva dvopeka (zlatni prepečenac), namazana s medom. Taj frape sadržava 250 kalorija.

Nekoliko zanimljivih informacija o bananama

Banane su vrlo zdravo voće, neoljuštene imaju težinu od okoi 200 grama, oljuštene pak 100 -120 g. Jedna banana ima između 65 in 80 kalorija. Banane su bogate s vlaknima, pospješuju metabolizam i sprečavaju nadutost, sadrže jednostavne in kombinirane šećere. Banana može nadomjesti komad kruha. Energično je voće. Banane imaju i puno vitamina i minerala, pogotovo kalij, koji utječe na živčani sustav te tonus mišića, banane isto tako uravnavaju krvni pritisak. Kad kupujete banane budite pažljivi. Kupujte banane u buketiću i pazite, da bananina kora nije previše smeđa. Prije nego što pojedete bananu, otkinite gornji i donji dio oljuštene banane, jer tamo mogu doći nečistoće. Ako kupite još nezrele banane, dajte jih u škatulu, u koju dajte još jednu jabuku i rajčicu te škatulu držite na sobnoj temperaturi, tako ćete pospješiti zrijanje. Kao zanimljivost možemo reći još to, da se banane beru zelene. Trgovci jih nakon toga polivaju s posebnim encimom, pomoću kojeg pospješuju zrijanje. 100 grama banane sadržava približno: 65 kalorija, 76,8 g vode, 1,2 g proteina, 0,3 g masnoće, 2,4 g škroba, 12,8 g šećera, 7 mg kalcija, 350 mg kalija, 16 mg vitamina C, 28 mg fosfora,…

(mojrecept.net)


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh